Aracın tavanındaki metal kısım çok az görünüyor.

Ford, yeni bir tavan tasarımının patentini aldı. Bir Mustang üzerinde gösterilen patent çizimine bakarsak, ön ve arka camın uzatıldığı, bitiş kısımlarının da kıvrımlı olarak tasarlandığını görüyoruz. Bu şekilde uzatılmış ön camları Opel Astra H’ların 3 kapılı hatchback’lerinde (GTC) ve bazı Citroen modellerinde ve hatta diğer bazı araçlarda daha önceden görmüştük.

Ford’un Uzatılmış Ön Cam Patenti

 

Fakat Ford’un tasarımı bunlardan biraz daha farklı görünüyor. Çünkü Mustang’in oldukça eğimli olan tavanı sayesinde camlı kısım fazlasıyla uzatılabilmiş. Bunun sonucunda da iki cam arasındaki metal kısım aşırı derecede azalmış. Bu tasarım sayesinde aracın içerisine daha fazla gün ışığı alınıp daha ferah bir iç mekan elde edilmesi amaçlanmış diyebiliriz. Ayrıca geri görüşün de olumlu etkileneceğini söyleyebiliriz. Tabii bu şekilde uzatılmış cam tasarımı, aracın bir sunroof’a sahip olmasını engelleyebilir. Zira böyle bir tasarıma açılır tavan mekanizması entegre etmek aşırı zor olur.

Diğer bir soru işareti de aracın tavanının bu şekilde ne kadar sağlam olacağı yönünde. Çünkü ön ve arka cam dahil tüm üst yapı neredeyse camdan olmuş. Tabii Ford mühendisleri bu konuda yoğun çalışmalar ve hesaplamalar yapıyordur.